Panaszkezelési szabályzat 

1. A panaszkezelési szabályzat célja:                                                                              

A Csalogány Panzió panaszkezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékonyabb kezelése.                   

  2. A szabályzat alapelvei:                                                                                                                               – A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elve 

– Vendégelégedettség elve 

– Pártatlanul és teljes körűen, egyenlő eljárás keretében ki kell vizsgálni és a jelen szabályzatban rögzítettek szerint meg kell válaszolni 

– Jelen szabályzat nem terjed ki a panasznak nem minősülő bejelentések kezelésére.                             

3. A szabályzat hatálya 

– Személyi hatály: Jelen szabályzat hatálya kiterjed a Csalogány Panzió minden munkatársára, akik kötelesek megismerni jelen szabályzat rendelkezéseit és azok betartásáért személyes felelősséggel tartoznak.                                                                        

– Tárgyi hatály: A szabályzat hatálya a panaszok bejelentésével kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre terjed ki.                                                                                    

4.Részletes rendelkezések 

4.1. A panasz a Csalogány Panzió szolgáltatásával, vagy mulasztásával szemben felmerülő minden kifogás, mellyel kapcsolatban a vendég a Panzió eljárását kéri. Nem minősül panasznak, ha az ügyfél a Panziótól általános tájékoztatást, véleményt, vagy állásfoglalást igényel.                                                                                                                                       

4.2. A panaszos: lehet minden olyan, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény alapján fogyasztónak minősülő személy, aki a Panzió szolgáltatásait igénybe vette. 

4.3. A panasz bejelentésének módja és helye:                                                                           

– szóbeli panasz: helyben személyes közléssel vagy a 06/306590447 telefonszámon 

– írásbeli panasz személyesen a szállodában, a vásárók könyvébe történő beírással elektronikus levélben az csaloganyetterembalaton@gmail.com e-mail címre 

4.4. Panaszkezelési határidők:                                                                                                                           – A szóbeli panaszt a szálláshely recepciósa/ üzletvezetője azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a panaszos a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.

– A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Panzió egyedi azonosítószámmal látja el. Telefonon közölt szóbeli panasz esetén a felvett jegyzőkönyvet a vendég részére legkésőbb 30 napon belül az érdemi válasszal egyidejűleg kerül megküldésre.

A jegyzőkönyv felvételekor a  legalább az alábbi adatokat rögzíti:

 – a panaszos neve, lakcíme (székhelye), levelezési címe, 

– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, 

– a panasz részletes leírása, a panaszos által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, 

– a Csalogány Panzió nyilatkozata a panasszal kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, 

– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,

 – a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, 

– telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma. 

– A panaszkezelés folyamán az ügyféltől a beazonosíthatóság és a hatékony ügykezelés miatt az alábbi adatok kérhetők: a panaszos neve, lakcíme (székhelye),levelezési címe, telefonszáma, értesítés módja, meghatalmazott ügyfél esetén érvényes meghatalmazás 

4.5. A panasz kezelése 

A Csalogány Panzió minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt. 

A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni. 

Panaszkezeléssel kapcsolatos ügyintézési felelősségi körök: A Csalogány Panzió panaszkezelési rendszeréből és folyamataiból adódóan az alábbi személyek jogosultak a panaszkezeléssel érdemben foglalkozni:  marketing vezető, recepciós, étteremvezető, a panasszal megbízott személy 

4.6. A panasz kivizsgálása az összes ide vonatkozó körülmény figyelembevételével történik. 

4.7 A panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontot minden esetben indokolni kell. 

4.8. Amennyiben az Csalogány Panzió panaszkezelési tevékenysége nem a panaszos megelégedésére történt, vagy a panaszát elutasították, a területileg illetékes Békéltető Testületek ingyenes eljárását igényelheti. Az eljárás megindítására a fogyasztónak minősülő ügyfélnek a lakóhelye, vagy a Panzió tevékenységének helye szerinti illetékes megyei kereskedelmi kamara mellett működő Békéltető Testület elérhetőségein lehet el járást kezdeményeznie.                                                                               

A megyei szervezetek listája elérhető a www.be-keltetes.hu oldalon. A panaszosnak lehetősége van továbbá bírósághoz fordulni amennyiben a panaszkezelés során Panzió megsértette a fogyasztó számára biztosított jogszabályokat, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el.                                      

5. A panaszok nyilvántartása a panaszról felvett jegyzőkönyv és a válasz másolati példányának megőrzéséről három évig köteles gondoskodni és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.                                                                                                           

6. Záró rendelkezések. 

A vendégpanaszok kezelésére a Jelen Szabályzat, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári törvénykönyvről szóló 2013.évi V.törvény rendelkezései az irányadók. 

7. Hatálybalépés: A jelen Szabályzatot 2024.március 1. napjától kezdődően a Szabályzat visszavonásig kell alkalmazni. 

Milei-Ferenczi Valéria  ügyvezető                                                     Balatonfenyves 2024 január 1.